FAQ
Voordat u bestelt
1) Ik heb een vraag over een product, met wie moet ik contact opnemen?
Onze experts staan voor u klaar per e-mail (service(at)vansprint(punt)be). U kunt ook gebruik maken van ons contactformulier.
2) Hoe weet ik welke framemaat ik moet kiezen?
De juiste framemaat voor jou hangt af van het type fiets, maar ook van je eigen lichaamsgrootte en geometrie. Zo kies je voor mountainbikes bijvoorbeeld een kleinere framemaat dan voor racefietsen. Bekijk onze maattabel als je het niet zeker weet.
3) Ik wil graag een proefrit maken met de fiets voordat ik hem koop
Een proefrit is in uw land niet mogelijk, maar u kunt uw artikel gratis retourneren als het niet past. Meer informatie vindt u op deze pagina.
4) Kan ik speciale wensen doorgeven tijdens het bestelproces?
Ja, tijdens het afrekenen vindt u een opmerkingenveld waarin u ons uw specifieke wensen kunt meedelen, zoals aanpassingen aan de fiets, een speciale verzenddatum of een gewenste leverdatum.
5) Hoe kan ik een e-bike financieren?
Neem dus contact met ons op via service(at)vansprint(punt)be. Onze servicemedewerkers bespreken graag de mogelijke opties met je.
6) Hoeveel kost verzending?
Verzending naar België is gratis. (Er kunnen uitzonderingen zijn voor kleine pakketten.)
De enige uitzondering zijn bakfietsen, waarvoor vaste verzendkosten van 149 EUR gelden, ongeacht de prijs van de fiets.
7) Is de fiets die ik wil direct beschikbaar?
Of de door u gewenste fiets direct leverbaar is, kunt u zien aan de markeringen op de productpagina. Een groene stip betekent dat uw fiets op voorraad is en direct verzonden kan worden. Een oranje stip betekent dat het een orderitem is. Er zal een verzendtijd worden gespecificeerd.
De verzendtijd is een geschatte datum. Door onvoorziene wijzigingen kan er sprake zijn van vertraging of een eerdere levering.
8) Wat betekenen de verschillende verzendmethoden?
Basiscontrole: Voor iedereen die zijn bestelling snel wil ontvangen. Hier controleert onze werkplaats alleen wat nodig is om een snellere verzending te garanderen.
Volledige inspectie: Ons werkplaatsteam controleert uw bestelling vooraf volledig. Houd er rekening mee dat hierdoor de verzending met enkele dagen kan worden verlengd.
9) Verzenden wij ook naar Zwitserland?
Wij bezorgen ook in Zwitserland. Registreer u zoals gewoonlijk als klant met uw Zwitserse factuur- en afleveradres. Je ziet dan alle prijzen netto.
De verzendkosten naar Zwitserland bedragen € 200,00 netto. Houd er rekening mee dat u verantwoordelijk bent voor het betalen van de Zwitserse BTW en eventuele invoerkosten.
U heeft ook de mogelijkheid om uw bestelling op een Duits adres te laten bezorgen en deze zelf te exporteren. Bij export verzoeken wij u het exportcertificaat te laten afstempelen (download hier) en naar ons op te sturen. Als wij het afgestempelde document van u ontvangen, kunnen wij u de Duitse BTW terugbetalen.
Na bestelling geplaatst
1) Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
- In uw klantaccount kunt u de geschatte verzenddatum zien. U ontvangt automatische updates via e-mail als de geschatte verzenddatum verandert.
- Het transportbedrijf neemt contact met u op om een leverdatum af te spreken.
2) Kan ik het afleveradres na verzending wijzigen?
- Zodra uw goederen zijn verzonden, kan het afleveradres niet meer worden gewijzigd. Als u zelf het adres wijzigt wanneer u contact opneemt met de rederij over de leverdatum, ontstaan er extra kosten, die wij u moeten factureren.
- Indien u niet aanwezig bent op de met de rederij afgesproken leverdatum, zal de rederij met u een nieuwe datum afspreken. De ontvanger van de goederen draagt de kosten voor een tweede bezorgpoging.
3) In welke staat wordt de fiets geleverd?
Je fiets wordt grotendeels voorgemonteerd geleverd. Dit is mede afhankelijk van de door jou gekozen verzendmethode. Een deel van de eindmontage is uw verantwoordelijkheid en is afhankelijk van het type fiets. De pedalen moeten worden ingeschroefd en het stuur moet recht worden gezet. Het kan ook nodig zijn om het voorwiel te gebruiken.
Je moet – eigenlijk voor iedere rit – de bandenspanning en alle schroefverbindingen, evenals de versnellingen en de remmen controleren.
4) Hoe kan ik een bestelling wijzigen die ik al heb geplaatst?
Heb je de verkeerde maat of kleur besteld? Gebruik ons online formulier om een orderwijziging aan te vragen. Wij zorgen ervoor dat uw bestelling direct wordt gewijzigd.
5) Hoe kan ik de zending volgen?
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u per e-mail een trackinglink op het e-mailadres waarmee u zich bij ons heeft geregistreerd. Controleer ook eerst uw spammap voordat u contact opneemt met ons team.
6) Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u uw bestelling wilt annuleren, gebruikt u ons online formulier om een ticket in te dienen.Hier heeft u ook de mogelijkheid om de bestelling te laten wijzigen als u het verkeerde artikel heeft besteld.
7) Levering duurt te lang
Neem contact op met ons serviceteam of gebruik ons online formulier. Annuleren vanwege langere levertijden is niet altijd nodig. We kijken graag of we de verzending voor u kunnen bespoedigen of dat we u andere opties kunnen bieden.
Na bestelling ontvangst
1) Mijn fiets is beschadigd aangekomen
Het spijt ons dat de levering niet naar uw tevredenheid is verlopen. Meld eventuele transportschade binnen twee dagen na ontvangst van de goederen via ons online formulier. Ons team neemt contact met u op om samen tot een oplossing te komen.
Houd er rekening mee dat transportschade die na de deadline wordt gemeld, niet meer in aanmerking kan worden genomen.
2) Mijn fiets heeft andere onderdelen dan op de foto op de website?
Vanwege wereldwijde knelpunten in de levering kunnen afzonderlijke componenten van onze producten door de fabrikant worden aangepast om de beschikbaarheid te garanderen. Bovendien zijn minimale kleurafwijkingen als gevolg van de weergave mogelijk. VanSprint heeft hierop geen invloed. Een omruiling of een prijsverlaging is daarom niet mogelijk.
3) Waar kan ik terecht als ik service of onderhoud nodig heb?
Onderhoud kan bij iedere fietsenmaker worden uitgevoerd.
4) Garantie en garantieclaims
Meld alle garantie- en garantieclaims zonder uitzondering via ons onlineformulier. Ons team zal zo snel mogelijk voor de verwerking zorgen.
Houd er rekening mee dat de verwerkingstijden langer kunnen duren, vooral in de zomermaanden. Wij vragen u slechts één ticket te openen, zodat de verwerkingstijd voor alle klanten niet onnodig wordt verlengd. Wij beloven u dat wij ervoor zullen zorgen.
5) Hoe kan ik een artikel retourneren?
Nadat u uw bestelling heeft ontvangen, heeft u 14 dagen de tijd om het bestelde artikel te retourneren. Gebruik ons online formulier om een ticket in te dienen.
Houd ook rekening met onze retourvoorwaarden.
Leasing
1) Hoe werkt fietsleasing?
Er is voor u geen mogelijkheid om in uw land een fiets bij ons te leasen.
Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met ons team van service(at)vansprint(punt)be.